Monday 2 January 2017

Basikal

Aku dan basikal
Aku mula mengenali basikal pada 2014.
Ketika aku melihat,ramai org berbasikal di lebuhraya "apa gila dia org ni,bahaya".
Aku menjual set guitar berserta amp utk membeli sebuah basikal yang berharga Rm800.Kayuhan pertama hanya 2km,tp dia punya penat "fuh" yela..hampir 3tahun xpernah bersukan

Aku berkenalan dgn beberapa org kwn di johan setia.Along,herman dan nizam antara org yg pertama aku kenal.Diorang ni ajar aku pasal basikal.Sepit udang(fork)..seat(saddle).Basikal aku yg RM700 pon.Aku dh rasa mahal,basikal diaorg Rm4ribu beb.Mak ai ade gk basikal harga mcm ni.
Bila dh lama sikit,aku upgrade basikal tp yg 2nd jela.Itu pun RM1700 aku beli dari sorg brader ni,dari kg delek.Specialized merah groupset Xt,rim spinergy brader tu bg free.
ni gmbar dekat genting sempah

Setelah beberapa lama aku mengayuh diorg ajak aku pegi morib jauh wei 100++km.3hari kaki aku sakit.Tp selepas kaki aku elok je.Peh mcm batu beb.Selepas beberapa bulan,aku terpaksa balik ke Gombak atas permintaan mak.Lama sangat ke aku merantau hehe..Terima kasih aiman yg byk membantu mase aku stay di Klang.

No comments:

Post a Comment