Sunday 8 January 2017

Ride on

Entah mcm mane knape aku gila sgt kt basikal..Rase nye dh 20k habis kt basikal.Dari kasut,jersey accesories part2 basikal yg gila ringan.

Dulu aku gemok berat 83kg.Sebab aku kene pnemonia dulu menyebabkan aku kene amik antibiotik selama 6bulan.Mana tak naik berat badan.

Bulat je dulu,baju saiz L seluar saiz XL.Pinggang 34.Ni gmbr mase pegi morib,dekat 100km gambar kanan tu sekarang,tipu je gmbr tu buncit lagi ni.Mcm awk yg baca ni.

Belajar main offroad dekat kota kemuning,first time jatuh downhill abis bercalar2 badan.

Seronok kayuh jauh2 ni,sbp dpt kepuasan.Then beribu2 kalori lost..bile balik je timbang lost sekilo sampai la berat sekerang 63kg.Boleh nk kurus lagi..tapi aku tak nak jadi lidi.

Gambar tipu ni..hahaha..mase ni test jersey baru.

Paling jauh aku ride Kuala Selangor..dalam 153km=5jam..Masa tu demam pulak..balik2 je rumah teros hilang demam.

Genting Perez..siang boleh laa..malam tak digalakkan untuk lalu..Faham2 la kalau jalan lama ni.Sejuk jugak la sini..Dalam 600m paras laut.

Asyik nak angkat basikal je..yela ringan kan.Mase ni otw turun dari fraser hill.Tak sanggup duduk lama2..yela pakai lengging pendek pulak..mengigil2 sambil makan.Awek kedai tu pun gelakkan kitaorg.

Tempat favourite Genting Sempah.Sebulan msti sekali dua naik.Baju ni dh jual sbp besar..mase beli dulu ngam2 ketat sedap pakai..Lama2 makin longgar.So makin kurus la kan.

Jamboree kajang,memang jamboree paling gila..8km downhill pacak.Ada yg patah tangan,patah leher.Dapat la ranking 1++/1000 org.Tak berani laju2 nati takde org jaga cikna.haha

Ulu yam also tempat favourite..mcm nk tercabut lutut..Hensem gak kan..hahahah

zaman2 KL-seremban,ptg ahad,konvoi sana sini.Menyesal kenape dulu aku jadi mat rempit..bahaya kan nyawa fly sana sini.

Kalau diberi peluang,selalu nya akan jadi lebih baik..Ini la kehidupan..Jatuh bangun untuk menjadikan kita lebih kuat..Aku pernah jatuh tersungkur,hilang kawan hilang org yg aku syg..hilang semua yang aku ada.

Aku sendiri tak tau knpe aku buat blog ni..haha..sekadar nk berkongsi tentang kehidupan.


No comments:

Post a Comment