Monday 2 January 2017

Solo Travel Sungai Siput(xingt tarikh)

Aku ni kekadang hilang akal.Terus siap2 pegi mana aku terfikir.

Ni la yg jd,entah knpe aku rase nk pegi sungai siput,padahal tempat tu takde ape pun.
Kasut timberland ni dh ketat,bagi anak jela nati.

Bangun pagi ok gaji dh masuk,sungai siput?menarik nama tempat ni,tapi apa yg ada?okay jom siap.
Packing2 barang terus aku ke Stesen Keretapi KL.Sauk tiket ke sungai siput jam 1.40ptg ETS.Memang laju dlm 3jam je dh sampai.
Stesen ni tak banyak berubah.Maybe nk kekalkan structure bangunan ni.

Sampai je sungai siput "Alamak" hotel paling dekat 10km knapa la aku x google tadi.Dalam 4ptg mcm ni mana mampu nk jalan kaki "panas beb".

35°c 10km.."arghh redah je"
Jalan punya jalan,ade kantin JKR "Mee Kicap Sungai Siput".Oh baru perasan,sg siput terkenal dengan mee kicap yang sedap.Ya Allah antara nikmat terbaik untuk hambamu "memang sedap" ingatkan nk mkn 2set tapi memikirkan perjalanan aku batalkan niat.

memang sedap padahal kantin je

Habis mee kicap."Adik nk pegi mane" makcik gerai ni tanya "makcik,sy sendiri xtau nk pegi mana..sy saja jln2 sg siput"..terkedu makcik ni.."kau nk tido mana nati"..mcm2 soalan..
Teruskan perjalan ke MH hotel.Alhamdullilah sampai rate 1 bilik RM150/mlm.Aku dpt tingkat 4 yg mna xda org pon tingkat tu.Yela sg siput,sapa yg nk duduk hotel.

Besarkan?seronok la sesorg guling

Okay tido sekejap.Pukul 7 bangun kol haziq(tauke woop2lobster)."bro aku nk mkn boston lobster mlm ni".Memang dh pernah contact haziq sebelum ni.
Siap2 solat magrib terus aku turun ke bwh hotel sbp kedai si haziq ni sbelah hotel je.Pehh ramai gila org and semua datang sebab nk mkn lobster mamat ni.Alhamdullilah murah rezeki kau haziq.Teros aku jumpe haziq,bro aku zul dari KL."kau duduk,aku bg lobster kau dulu".

Besar woi lobster ni.Sepit dia segenggam tangan aku.Pehh bismillah Terima Kasih Allah atas rezeku Mu.Sekali suap memang sedap(gila xsedap tgk hargala).Tapi memang sedap dlm 15minit je aku settlekan.Org keliling tgk aku dok mkn sorg2."sy bukan xlaku la,mak sy xkasi bercinta".hahaha

Settle.Tinggal ni je,aku ingtkan kulit lobster mcm kulit udang.Keras mcm kulit ketam isi sikit je.Tapi yela nk byk2 pegi la menyelam dasar laut kalau berani.Okay tunggu haziq free wa nk mintak resepi perniagaan sikit."Sanggup eh kau dtg sorg".Haha bro aku support perniagaan melayu.Terima kasih haziq.

Perut kenyang lepak kejap depan fountain hotel tu fikir kejap masa depan.Pupp dpt 1 msg fb "awk buat ape pegi sg siput".setelah beberapa lama aku jd "gay"(hahaha) ade jugak awek chat."saya saja jalan,reward diri".Maka bermula lah perkenalan dgn awek Y ni.Dia duduk srikembangan,so kalau nk dating tu jauh sikit la.Awek,apadahal.Kali kedua jumpa aku main hujan semata-mata nk hantar something kt dia.Sampai fon rosak sbp kene hujan.Well aku memang jenis "lautan api sanggup ku redah(acah2 sangat).Tapi jodoh xpanjang.Mungkin dh kawin sekarang.Yela umur dia rase nya 32.

Gila tak sedih,sedih la..dah lepastu nk nangis? lepastu tido la.
Semoga kau dikurniakan dgn isteri yang baik,tidak perlu sempurna.Cukup menjadi pelengkap kehidupan.







No comments:

Post a Comment